شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17 پنجشنبه 8:30 تا 14

: انتخاب زبان Fa / En

آدرس:

تهران، سعادت آباد، خیابان گل آرا، خیابان ارغوان، پلاک 107، واحد 2

تلفن:

درب اتوماتیک منحنی

@title

در این مقاله از سایت تهران در آسیا درباره درب اتوماتیک شیشه ای منحنی توضیح دادیم همراه ما باشید.


درب های اتوماتیک منحنی

حالا که با هم خواندیم و متوجه شدیم که اصلا درب های اتوماتیک چه هستند و چه انواعی دارند، لازم است که درباره ی موضوع اصلی خودمان نیز اطلاعات کسب کنیم. برسیم به درب اتوماتیک منحنی؛ این درب هم مانند درب هایی که گفتیم در دسته بندی انواع درب اتوماتیک قرار می گیرد. درب های اتوماتیک منحنی بر اساس شکل ظاهری و نحوه ی باز و بسته شدن در یک گروه مجزا قرار می گیرد. قبل از هر چیزی جالب است بدانید که مهم ترین عامل تاثیر گذار بر خاص بودن یک درب اتوماتیک منحنی، نحوه ی اجرای آن است. درب اتوماتیک منحنی به صورت های مختلف از یک دایره اجرا می شود. گاهی تمام دایره، گاهی نیم دایره ی مقعر (داخلی) و گاهی هم نیم دایره ی محدب ( خارجی).

اندازه و سایز درب های اتوماتیک منحنی که در ورودی ساختمان های مختلف نصب می شود به قطر دایره بستگی دارد که درب بر اساس آن ساخته و نصب می شود.


نحوه ی عملکرد درب اتوماتیک منحنی

ظاهرا افراد فکرمی کنند که یک درب اتوماتیک منحنی با توجه به معماری خاصی که دارد باید عملکردی پیچیده و سخت داشته باشد. اما لازم است بدانید که عملکرد درب اتوماتیک منحنی نیز شبیه عملکرد درب های کشویی می باشد. تنها تفاوتی که در عملکرد درب های اتوماتیک کشویی و درب های اتوماتیک منحنی وجود دارد این است که لنگه های درب اتوماتیک منحنی، به صورت نیم قوس و یا منحنی از یک دایره هستند.


نقش و ضرورت وجود سنسورها در درب اتوماتیک منحنی

حالا که حرف از نحوه ی عملکرد درب اتوماتیک منحنی شد، بد نیست درباره ی یکی از اصلی ترین اجزای یک درب های اتوماتیک منحنی یعنی همان سنسورها نیز صحبت کنیم. سنسور ها نه تنها در انواع درب اتوماتیک منحنی، بلکه در تمامی مدل های درب های اتوماتیک نقش ویژه ای داشته و بار اصلی عملکرد یک درب به کیفیت سنسور آن درب بستگی دارد. به طور کلی در ساز و کار درب های اتوماتیک چهار نوع سنسور وجود دارد که هر کدام از این ها با توجه به عملکردشان برای انواع درب های اتوماتیک از جمله درب اتوماتیک منحنی، انتخاب می شوند. 


سنسور های تشخیصی مادون قرمز:

سنسورهای مادون قرمز برای تشخیص حرکت، تنها در یک محدوده ی خاصی می توانند عمل کنند. این سنسورها در واقع از انواع جدید سنسورهایی هستند که به بازار ارائه شده اند. تشخیص و عکس العمل بالای این سنسورها، باعث می شود که سرعت عمل درب نیز برای باز و بسته شدن بالا باشد. در واقع با نصب یک سنسور مادون قرمز بر روی یک درب اتوماتیک، سرعت عملکرد درب بالا رفته و همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. این سنسورها با اکثر درب های اتوماتیک، مخصوصا درب های اتوماتیک منحنی بسیار سازگار می باشد. که این سازگاری آن را به یک سنسور پرطرفدار در بین سنسورهای دیگر تبدیل کرده است.


سنسور ماکروویو بازتابی :

این سنسورها برای انواع درب های اتوماتیک شیشه ای مانند درب اتوماتیک شیشه ای منحنی بسیار مناسب هستند. قابلیت تشخیص بالا و سریع از ویژگی های بارز این سنسور می باشد.


سنسورهای ترکیبی :

ترکیب دو فناوری مادون قرمز و مایکروویو باعث به وجود آمدن سنسورهای ترکیبی می شود. یکی از بارزترین ویژگی های این سنسورها این است که به محض قرار گرفتن شی و یا جسمی در بین درب، عکس العمل نشان داده و مانع گیر کردن آن می شود. به زبانی ساده، امنیت این سنسورها به نسبت سنسورهای دیگر بسیار بلاتر می باشد.


درب های اتوماتیک منحنی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

از آنجایی که درب های اتوماتیک منحنی دارای معماری شیک و ظاهری منحصر به فرد هستند، معمولا در جاهایی مورد استفاده قرار میگیرند که زیبایی بصری ورودی آن جا برای کارفرما بسیار اهمیت داشته باشد. به همین دلیل ورودی هتل ها، ورودی رستوران ها، سالن های همایش، ورودی مراکز خرید و نمایشگاه های مختلف از جمله ی موارد پرکاربرد برای نصب انواع درب اتوماتیک منحنی می باشند.

پیشنهاد مطالعه : درب شیشه ای اتوماتیک 


انواع درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک منحنی، بر روی نیم خط یک دایره باز و بسته می شود. درب اتوماتیک منحنی معمولا می تواند به صورت تمامی منحنی یا دایره ای باشد که در این مدل معمولا دو درب یا هشت لت وجود دارد. در درب های اتوماتیک منحنی که به صورت دایره ی تمام هستند، معمولا چهار لت ثابت بوده و چهار لت نیز متحرک هستند. اما در بیشتر موارد درب اتوماتیک منحنی، به صورت نیم دایره طراحی و نصب می شود. در مدل نیم دایره نیز، یک درب به همراه چهار لت وجود وجود دارد که از بین این لت ها، دو لت متحرک و دو لت ثابت می باشد.


درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

اکثر درب اتوماتیک شیشه ای منحنی از جنس شیشه هستند. البته تفاوت شیشه هایی که در درب های اتوماتیک منحنی به کار می رود با شیشه هایی که در سایر درب های منحنی استفاده می شود در این است که شیشه های درب اتوماتیک منحنی، به صورت دایره و یا منحنی درآمده اند. به همین دلیل است که زیبایی بصری درب اتوماتیک شیشه ای منحنی از بقیه ی درب های اتوماتیک شیشه ای بیشتر می باشد.

اکثر درب اتوماتیک شیشه ای منحنی از جنس شیشه هستند و بارها در همین متن برایتان ذکر کرده ایم که این مدل درب ها دارای معماری خاص با ویژگی های بصری جالبی هستند. بنابراین اولین ویژگی که بعد از گفتن درب اتوماتیک منحنی به ذهن ما خطور می کند، بحث زیبایی و خاص بودن آن است. در واقع با انتخاب یک درب اتوماتیک منحنی، افراد کمک زیادی به نمای ورودی ساختمان خود کرده اند.

شیشه ها قابلیت انعطاف پذیری بیشتری به نسبت بقیه متریال ها برای تغییر دارند. زدن انواع برش و طرح بر روی شیشه، این مزیت را به درب اتوماتیک منحنی می دهد که بتواند جایی برای تبلیغ کمپانی ها نیز باشد. پس گستردگی طراحی یکی دیگر از ویژگی های درب های اتوماتیک منحنی می باشد.


لیست قیمت انواع درب های اتوماتیک منحنی

قیمت تمام شده یک درب های اتوماتیک منحنی شیشه ای به موارد خیلی زیادی مربوط است. در واقع متریال سازنده ی یک درب اتوماتیک منحنی، موتور و قسمت های فنی دیگر درب ، همگی از جمله ی مواردی هستند که بر لیست قیمت یک درب اتوماتیک منحنی تاثیر می گذارند.

موتوری که برای انواع درب های اتوماتیک استفاده می شود یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت آن هاست. مقدار شیشه، قطر آن، اندازه ی آن و طراحی که برای آن انتخاب می شود یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت درب های اتوماتیک منحنی می باشد. گاهی اوقات پیش می آید که مشتری طرح خاصی را برای طراحی درب ورودی انتخاب می کند که این گزینه نیز می تواند بر قیمت تمام شده ی درب اتوماتیک منحنی تاثیر زیادی بگذارد.

جنس فریم و قاب استفاده شده برای درب، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده ی قیمت برای انواع درب های اتوماتیک می باشد. جنس قفل ها و فلز استفاده شده در آن نیز در همین گروه قرار میگیرد.

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت یک درب اتوماتیک، شرکت یا کمپانی سازنده ی آن است. گاهی اوقات به دلیل کیفیتی که بعضی از شرکت های سازنده دارند، نیاز است که مشتری مبلغ زیادی را تنها برای برند مربوطه هزینه کند.

هزینه ی نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک منحنی نیز در دسته ی هزینه هایی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. نصب و راه اندازی یک درب اتوماتیک نیازمند تخصص خاص خودش است که این هزینه هم به المان های زیادی مانند مکان نصب، اندازه ی درب، چگونگی نصب و ... بستگی دارد. همچنین گاهی اوقات نیاز است که برای نصب یک درب اتوماتیک منحنی با استایل خاص خودش، یک سری تغییرات در مکان نصب انجام شود. مانند تخریب ورودی و تغییر آن؛ این گزینه ها هم جزو هزینه هایی است که در هنگام راه اندازی یک درب اتوماتیک منحنی، باید به آن دقت کرد.