شنبه تا چهارشنبه 8:30 تا 17 پنجشنبه 8:30 تا 14

: انتخاب زبان Fa / En

آدرس:

تهران، سعادت آباد، خیابان گل آرا، خیابان ارغوان، پلاک 107، واحد 2

تلفن:

خرید جک درب اتوماتیک

@title

جک درب اتوماتیک

در این مقاله از سایت تهران در آسیا درباره انواع جک درب اتوماتیک توضیح دادیم همراه ما باشید.

جک درب اتوماتیک یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات برای اتوماتیک کردن انواع درب های ورودی و خروجی می باشد. همان طور که می دانید این روزها کمتر دربی پیدا می شود که باز و بسته شدن آن از طریق نیرو انسانی انجام شود. درب های اتوماتیک با مجهز شدن به جک درب اتوماتیک، فرآیندی کاملا برقی و خودکار را برای باز شدن و بسته شدن طی می کنند. حجم تقاضای این تجهیزات در زمینه ی حفاظتی و امنیتی نشان می دهد که ظهور جک درب اتوماتیک، پدیده ای ویژه و بسیار کاربردی در صنعت درب ها بوده و هست. جالب است بدانید که یک جک درب اتوماتیک، قابلیت نصب شدن بر روی انواع درب های تک لنگه دو لنگه را دارا می باشد. به بیانی ساده، هر دربی با کمک یک جک اتوماتیک، به یک درب برقی تبدیل خواهد شد.

جک درب اتوماتیک با نام های مختلفی مانند : درب اتوماتیک جک پارکینگ، جک برقی درب اتوماتیک پارکینگ، جک برقی، درب ریموت کنترلی و .... در بازار موجود می باشد. اساس تمامی نام های ذکر شده این است که جک درب اتوماتیک یا تمامی درب های اتوماتیک، عملکردی خودکار داشته است. جک درب اتوماتیک معمولا بر روی درب های تک لنگه و دو لنگه نصب می شوند. این جک ها انواع مختلفی دارند که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.


انواع جک درب اتوماتیک

چیزی که جک های اتوماتیک را از یکدیگر مجزا می سازد، نحوه ی عملکرد آن هاست. در واقع هر جک با توجه به نحوه ی عملکردی که دارد، نام مخصوص به خود را نیز دریافت می کند. البته چیزی که در انواع جک درب اتوماتیک، یکسان و واحد است، باز و بسته کردن درب های تک لنگه و لنگه به صورت کاملا خودکار و اتوماتیک می باشد. حالا برویم سراغ انواع جک درب اتوماتیک ؛ به طور کلی ما دو نوع جک درب اتوماتیک داریم: جک هیدرولیکی و جک الکترومکانیکی.

پیشنهاد مطالعه : بهترین مارک جک پارکینگی 


جک هیدرولیکی چیست و چگونه کار می کند؟

جک های هیدرولیکی یکی از قوی ترین انواع جک ها برای درب های اتوماتیک می باشند. از جک های هیدرولیکی معمولا در مکان هایی با تردد بالا استفاده می شود. اساس کار این جک ها بر پایه ی فشار مایعات انجام می شود. یعنی یک جک درب اتوماتیک هیدرولیکی به کمک فشار روغن، انواع درب های دو لنگه و تک لنگه را به صورت اتوماتیک باز و بسته می نماید. جک های هیدرولیکی با جک های الکترومکانیکی تفاوت چندانی در ظاهر با یکدیگر ندارند اما هیدرولیکی ها به دلیل قدرت بالا و عملکرد،قیمت بالاتری دارند. حقیقتا کمتر شرکت ایرانی را می توانید بیابید که جک های هیدرولیکی برای انواع درب ها اتوماتیک تولید کند، اکثر تولیدات داخلی ما جک های الکترومکانیکی می باشند.

جک های هیدرولیکی توانایی باز و بسته کردن درب های خیلی سنگین با وزن های 500 کیلو تا یک تن را دارند. این درب ها به دلیل این که از قدرت و کیفیت خیلی بالایی برخوردارند، به سرویس ماهانه احتیاج دارند. از آن جایی که معمولا اکثر جک ها به دلیل باز و بسته شدن زیاد، دچار استهلاک می شوند. جک های هیدرولیکی اصلا گرم نشده و به راحتی عمل کنترل تردد در مکان هایی که رفت و آمد بسیار زیاد است را پشتیبانی می نمایند. در نهایت جک های هیدرولیکی را تنها از برندهای معروف دنیا می توانید تهیه نمایید.


جک الکترومکانیکی چیست و چگونه کار می کند؟

جک های الکترومکانیکی معمولا برای مکان هایی با تردد پایین مورد استفاده قرار می گیرند. قدرت و عملکرد این جک ها در حد معمول و استاندارد می باشد. شرکت های ایرانی معمولا این مدل جک ها تولید می کنند و دلیلش هم این است که جک های الکترومکانیکی قیمت معقول تری به نسبت جک های دیگر دارند. توانایی این جک ها برای درب هایی با 500 کیلو گرم است که در نمونه های خارجی این عدد به 700 کیلوگرم نیز می رسد. مجتمع های مسکونی بهترین مکان برای نصب این مدل جک هاست. جک های الکترومکانیکی معمولا دو مدل 24 ولت و 220 ولت هستند. که این دسته بندی ان ها بر اساس ولتاژ مصرفی آن ها صورت گرفته است. این جک ها نیاز به سرویس ماهیانه ندارند.


تفاوت جک الکترومکانیکی 24 ولت و 220 ولت 

موضوع آن است که اگر برق قطع شود، عملکرد درب اتوماتیک به طور کلی متوقف خواهد شد. درب هایی که دارای جک الکترومکانیکی هستند، با خرید یک جک الکترومکانیکی 24 ولت، این مشکل را رفع کنند. در واقع یک پک تشکیل شده از جک الکترومکانیکی 24 ولت، دو عدد باطری 12 ولت و یک کیت شارژ، مشکل قطعی برق در درب های اتوماتیک را کاملا برطرف خواهد کرد. انتخاب و نصب جک درب اتوماتیک پارکینگ با توجه به مطالب ذکر شده و حجم تقاضا برای انواع جک درب اتوماتیک، طبیعی است که شرکت های داخلی و خارجی برای تولید انواع این جک ها دست به کار شوند. اما چیزی که مشتریان باید در هنگام انتخاب و نصب جک درب اتوماتیک پارکینگ به آن توجه کنند، موارد تخصصی است که برای تسلط بر این موارد حتما باید از یک شرکت ارائه دهنده ی خدمات این چنینی مشاوره دریافت نمایند.



یکی از مهم ترین فاکتورها در نصب درب اتوماتیک پارکینگ این است که درب شما چند لنگه است!

چند پاراگراف قبل تر برایتان از میزان وزنی که هر جک درب اتوماتیک می تواند تحمل کند، گفتیم. پس میزان وزن لنگه های درب و تعداد لنگه های درب از جمله ی موارد مهم و تاثیرگذار در نصب درب اتوماتیک پارکینگ است. البته درب های ریلی نیز برای باز و بسته شدن به جک احتیاج دارند، اما جک مورد نیاز آن ها جک های ریلی است.


تاثیر وزن هر لنگه ی درب بر روی نصب و تنظیم جک درب اتوماتیک پارکینگ!

خودتان هم می دانید که هر چقدر وزن لنگه ی یک درب زیاد باشد، به مراتب یک جک درب اتوماتیک قوی تری باید برای جابجایی ان انتخاب شود. در واقع میزان وزن هر لنگه ی درب های اتوماتیک، رابطه ی مستقیمی با انتخاب جک درب اتوماتیک دارد. به منظور انتخاب جک درب اتوماتیک برای درب هایی با وزن زیاد، بهتر است که از برند های ایتالیایی و آلمانی خرید کنید.


تاثیر عرض درب بر روی نصب و تنظیم جک درب اتوماتیک پارکینگ!

عرض یک درب برای نصب و تنظیم جک درب اتوماتیک پارکینگ بسیار مهم است. دلیلش هم این است که هر چقدر عرض یک درب زیاد باشد، شما باید یک جک درب اتوماتیکی را انتخاب کنید که شفت بلندتری برای باز و بسته کردن درب داشته باشد. از آنجایی که درب های تک لنگه کل عرض ورودی را پشتیبانی می کنند، معمولا باید شفت های بزرگتری به نسبت درب های دو لنگه داشته باشند. به عنوان یک مثال استاندارد، درب هایی دارای عرض دو و نیم متر هستند، با هر وزنی، یک جک 40 سانتی متری برای آن ها مناسب است. حالا وزن لنگه های این درب های 300 کیلو باشد تا کمتر و بیشتر، فرقی نمی کند!


تاثیر میزان تردد بر روی نصب و تنظیم جک درب اتوماتیک پارکینگ!

به طور متوسط هر جک درب اتوماتیک قابلیت پشتیبانی تردد بیست بار در ساعت را داراست. این جمله به این معنی است که هر جک درب اتوماتیک می تواند بیست بار در ساعت درب را باز و بسته نماید. حالا با این استانداردی که به شما دادیم، در نظر بگیرید که برای ترددهای بالا، جک درب اتوماتیک قدرتمندتر و برای تردد های پایین جک های استاندارد، می توانند انتخاب مناسبی باشند. در واقع برای مکان های تجاری که عبور و مرور در آن مکان ها بسیار بالاست، جک هایی با پشتیبانی تردد بالا، بهترین گزینه هستند.


تاثیر شرایط کلی ساختمان بر روی نصب و تنظیم جک درب اتوماتیک پارکینگ!

یکی از مواردی که کیفیت عملکرد یک درب اتوماتیک را نشان می دهد، روان حرکت کردن لنگه های درب می باشد. حرکت راحت و روان درب های اتوماتیک به شرایط ساختمانی شما از جمله شمالی و یا جنوبی بودن آن، نوساز و یا قدیمی بودن ساختمان و .... بستگی دارد. استفاده از جک ریلی و جک بازویی نیز از مواردی است که فضای خاص خودش را برای نصب و راه اندازی می طلبد.




لیست پرفروش ترین جک درب اتوماتیک ایرانی و خارجی

جک درب اتوماتیک تابا : یکی از پرفروش ترین جک های درب اتوماتیک، جک تابا می باشد. این محصول، تولید داخلی از شرکت تابا می باشد. از ویژگی های فنی این جک درب اتوماتیک می توان به قابلیت جابجایی درب هایی با وزن 400 کیلوگرم در هر لنگه، سیستم فست کلوز یا همان قابلیت بسته شدن درب بعد از عبور افراد، دو سرعته بودن، قابلیت تشخیص مانع و عیب یابی اتوماتیک اشاره نمود.

جک درب اتوماتیک سیماران : یکی دیگر از جک های درب اتوماتیک تولید داخلی، جک درب اتوماتیک از شرکت سیماران می باشد. این جک اتوماتیک، قابلیت جابجایی 350 کیلوگرم در هر لنگه از درب را داراست. از ویژگی های فنی این جک می توان به قابلیت فست کلوز و دو سرعته بودن آن نیز اشاره نمود. جک درب اتوماتیک سیماران می تواند به حالت نفررو در آید. عرض هر لنگه تا 3 متر را نیز پشتیبانی می کند. محصولات سیماران معمولا دارای ضمانت نامه دو ساله می باشند.

جک درب پارکینگ وی تو کالیپسو : این جک درب اتوماتیک ایتالیایی، جابجایی 500 کیلوگرم در هر لنگه از درب را پشتیبانی می کند و برای عرض درب تا هشت متر ( یعنی هر لنگه چهار متر ) مناسب می باشد. این جک درب اتوماتیک قابلیت تشخیص مانع را داراست و با گارانتی دو ساله یکی از قدرتمند ترین انواع جک های درب اتوماتیک محسوب می شود. دو سرعته بودن و قابلیت تبدیل به درب نفر رو نیز یکی دیگر از ویژگی های خیلی مهم این جک درب اتوماتیک می باشد.

جک درب پارکینگ بتا 24 ولت : این جک تا زاویه 110 درجه باز می شود و می تواند 350 کیلو در هر لنگه را باز و بسته کند. جک بتا 24 ولت برای عرض های دو متر و نیمی در هر لنگه ، مناسب می باشد. این محصول دارای ضمانت نامه یک ساله می باشد.

جک درب پارکینگ پروتکو : این جک درب را تا 120 درجه باز می کند و توانایی جابجایی 500 کیلو گرم در هر لنگه با عرض 3 متر را داراست. جک درب پارکینگ پروتکو دارای ضمانت 24 ماهه نیز می باشد.

جک درب پارکینگ جنیوس : این جک میتواند 250 کیلوگرم در هر لنگه با عرض سه متر را جابجا نماید. از این جک معمولا برای مکان های صنعتی و کارخانه ها استفاده می شود. جک درب پارکینگ جنیوس یکی از قوی ترین جک ها برای انواع درب اتوماتیک می باشد که مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما از خود نشان می دهد. ضمانت 4 ساله ی این جک درب پارکینگ، یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می شود.


بررسی قیمت درب اتوماتیک جک پارکینگ

قیمت درب اتوماتیک جک پارکینگ یکی از مسائلی است که به موارد مختلفی بستگی دارد. تمامی مواردی که درباره ی نصب درب اتوماتیک پارکینگ ذکر کردیم، می تواند بر روی قیمت تمام شده ی یک جک درب اتوماتیک موثر باشد. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، هزینه ی اپراتور نصب نیز یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت نهایی می باشد. موارد جانبی که به جک درب پارکینگ متصل می شوند نیز می توانند قیمت آن را تا حد زیادی افزایش دهند. مثلا وصل کلید برقی بر روی جک، قابلیت اتصال جک درب اتوماتیک به آیفون تصویری و موارد دیگر گزینه هایی هستند که برای ارتقای یک جک درب اتوماتیک به کار می روند. طبیعتا هر چقدر برای ارتقا و به روز تر کردن انواع درب های اتوماتیک مصر تر باشید به همان اندازه هزینه ی بیشتری را برای این مورد باید پرداخت نمایید که تاثیر مستقیم و زیادی بر روی قیمت درب اتوماتیک جک پارکینگی که خریداری می کنید، خواهد داشت. در نهایت کیفیت و قیمت محصول خریداری شما در گرو شرکتی است که شما آن را برای دریافت خدمات مورد نیازتان، انتخاب می کنید. بنابراین سعی کنید که از شرکت های معتبر داخلی و خارجی برای خرید انواع جک درب اتوماتیک کمک بگیرید.